کد خبر: 68930 | زمان مخابره: 10:33:51 - دوشنبه 29 خرداد 1396 | بدون نظر | |

تصاویر و نقاشی دیده نشده از سردار شهید حاج مهدی مغفوری

عبدالمهدی مغفوری در سال ۱۳۳۵ در کرمان در خانواده ای تنگدست ولی متدین به دنیا آمد . پدرش برای دل مردم روضه می خواند و مخارج زندگی را از پشت دار قالی فراهم می کرد.

 به گزارش نشانه نیوز، عبدالمهدی در سایه چنین خانواده ای رشد کرد و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در کرمان به پایان برد. آنچه در این دوران او را از دیگر همسن و سالانش متمایز کرد پایبندیش به دینداری بود. او پس از پایان دوره دبیرستان در دانشسرا پذیرفته شد و در رشته برق فوق دیپلم گرفت . در همین زمان بود که به خدمت سربازی فرا خوانده شد. این روزها با اوج گیری انقلاب توام بود.

عبدالمهدی در این دوران سخت به مبارزات خود ادامه داد و پس از پیروزی انقلاب به کرمان بازگشت . با اینکه در دانشگاه پذیرفته شده بود پوشیدن لباس سبز سپاه را ترجیح داد.
او مدتی در کردستان بود. بعد از آغاز جنگ تلاشش برای حضور در میدانهای نبرد و سازماندهی نیروها در استان کرمان از او چهره ای مخلص و دلپذیر ساخته بود.

عبدالمهدی در موقعیت مختلف فرماندهی در سطح لشکر ۴۱ ثارالله و بسیج قرار گرفت و بیش از پیش در روند پرتلاطم نبرد سهیم شد . عملیات کربلای (۴ ) آخرین عملیاتی بود که عطر نفسهای این پیرو حقیقی ائمه اطهار(ع ) و امام راحل را به جان می خرید.

عبدالمهدی مغفوری در جزیره ام الرصاص پاداش جهاداکبر و اصغر خود را گرفت و ساکن کوچه پروانه ها شد.

نقاشی شهید:

p-159-21

 

خلاصه ای از زندگینامه شهید با دستخط خودش

زندگینامه

وصیتنامه شهید

وصیت نامه



ارسال نظر


آخرین خبرها