کد خبر: 69925 | زمان مخابره: 13:02:08 - پنجشنبه 26 مرداد 1396 | بدون نظر | |

اخبار پلیس/ کشف ۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه خودرو در کرمان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه خودرو ۴۰۵ در کرمان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ “علی کشاورزی” در تشریح  این خبر،گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ بازار کرمان، روز گذشته هنگام گشت زنی در حوزه انتظامی خود، به یک دستگاه خودرو ۴۰۵ مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.
سرهنگ کشاورزی ادامه داد:ماموران انتظامی پس از متوقف ساختن خودرو ۴۰۵،  در بازرسی از خودرو سی هزار نخ سیگار قاچاق را کشف کردند.
وی گفت: در ارتباط با این  پرونده یک نفر دستگیر و به همراه کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در پایان با هشدار به قاچاقچیان و مخلان نظم اقتصادی جامعه از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی از سوی افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

ناکامی سوداگران مرگ در انتقال ۲۷۲ کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی شهرستان “رودبارجنوب” از کشف ۲۷۲ کیلوگرم تریاک در دو عملیات سبزپوشان عرصه نظم و امنیت این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”رضا فیروزبخت” ، گفت : در عملیات اول ، پلیس رودبارجنوب از فعالیت یک باند مسلح تهیه و توزیع مواد افیونی که قصد انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را به وسیله یک دستگاه وانت از مرزهای شرقی به سمت مرکز کشور داشتند مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خودقرار دادند.

وی بیان داشت : بلافاصله ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با همکاری دیگر یگانهای انتظامی و همکاری شهرستانهای کهنوج و عنبرآباد ، با تحت کنترل قرار دادن محورهای مواصلاتی خودروی مذکور را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی رودبارجنوب افزود: سرنشینان خودرو به محض مشاهده پلیس به دستور ایست آنان توجه نکرده و با گشودن آتش به روی مأموران قصد فرار داشتند که با عکس العمل به موقع نیروها و آتش پرحجم و اشرافیت اطلاعاتی بر منطقه در نهایت خودرو متوقف اما سرنشینان با استفاده از جنگلی بودن منطقه و تاریکی هوا با به جا گذاشتن خودروهای حامل مواد از صحنه متواری شدند.

وی بیان داشت: در بازرسی از خودرو مذکور مقدار ۲۰۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، یک قبضه اسلحه به همراه مهمات مربوطه کشف و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

این مقام مسئول گفت: در عملیات دوم پلیس مبارزه با موادمخدر رودبارجنوب در محور “زهکلوت – رودبار” به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک و آن را متوقف کرد که در بازرسی از خودرو مقدار ۷۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی اظهار داشت: در این دو عملیات در مجموع مقدار ۲۷۲ کیلوگرم تریاک و یک قبضه سلاح غیرمجازکشف، دو دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر که بعد از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فیروز بخت در پایان ضمن تقدیر از همکاری شهروندان، از آنان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک و فعالیت قاچاقچیان،فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر موضوع را به قید فوریت از طریق سامانه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و سامانه پلیس مبارزه با مواد مخدر ۱۲۸ اطلاع دهند.#

 

دستگیری عامل تیراندازی به سمت ماموران در شهرستان عنبرآباد

جانشین انتظامی شهرستان”عنبرآباد” از دستگیری عامل تیر اندازی به سمت ماموران و اخلال در نظم و امنیت عمومی ,توسط مجاهدان فی سبیل الله این فرماندهی خبر داد

سرگرد “حیدر رفیعی ”  اظهار داشت: ماموران  انتظامی شهرستان در ادامه رسیدگی به پرونده تیراندازی احدی از شرورین با هویت معلوم به سمت مامورین و اخلال در نظم  و امنیت عمومی، سرنخ هایی از تردد وی در این شهرستان به دست آوردند.

وی افزود: ماموران  انتظامی با اشراف  و رصد اطلاعاتی  محل اختفاء ,این شرور را که سابقا هم تحت تعقیب دستگاه قضاء  شهرستان بوده, شناسایی  و ضمن هما هنگی  با مقام قضایی ,مشارالیه را در حالی که با یک دستگاه خودرو در حال ترددبود ,محاصره  و در یک عملیاتی ضربتی  و غافلگیرانه  نامبرده  را  دستگیر و از ید وی یک قبضه سلاح جنگی  و مقایری مهمات کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: از جمله اتهامات این متهم میتوان به اخلال در نظم و امنیت عمومی از طریق تیراندازی به سمت ماموران  در حین خدمت,حمل و نگهداری سلاح جنگی و مهمات ممنوعه ,تهدید و قدرت نمایی با سلاح اشاره نمود که در این راستا نامبرده پس از تشکیل پرونده قضایی  جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

جانشین انتظامی شهرستان عنبرآباد در پایان با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت همواره از مهمترین و اصلی ترین ماموریت ها و دغدغه های  پلیس بوده گفت:نیروی انتظامی با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری و بهره گیری از تمام توان خود و با پاسداری از آرمان ها  اصیل امام عظیم الشان و شهدای گرانقدر و گرامی  در همه حال می کوشد تا با مقابله با قانون شکنان موجبات آسایش و امتیت شهروندان را برقرار و این وظیفه سنگین را به  سر منزل مقصود برساند و  این نیرو هرگز اجازه جولان و سرکشی به مخلان نظم و امنیت عمومی را نخواهد داد.

آزادگان اسوه های مقاومت هستند

فرمانده انتظامی استان درمراسم تجلیل از آزادگان سرافراز نیروی انتظامی ،با بیان اینکه آزادگان مردانه در برابر استکبار جهانی ایستادند، از آنها به عنوان اسوه های مقاومت یاد کرد.

سردار “رضا بنی اسدی فر” در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز نیروی انتظامی استان کرمان ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به آزادگان نیروی انتظامی گفت: بعد از شهدای گرانقدر، آزادگان و جانبازان میهن اسلامی بیشترین سهم را در امنیت کنونی کشور دارند.

وی تصریح کرد:آزادگان در واقع شهداء زنده انقلاب اسلامی هستند وما امنیت کنونی کشورمان را مدیون این عزیزان می باشیم  و یکی از افتخارات رزمندگان اسلام و آزادگان سر افراز این است که یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن واگذار نکردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه عنایت حق تعالی، قدرت اسلام و رهبری حکیمانه رمز پیروزی رزمندگان اسلام بود، افزود: امروز هم نیروهای مسلح پر توان جمهوری اسلامی با ولایت مداری خود در راستای تأمین نظم و امنیت در کشور ایران تلاش می کنند.

سردار بنی اسدی فر در پایان آزادگان را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بر لزوم توجه بیش از پیش به این عزیزان تأکید کرد.

در این مراسم سردار” حسنی سعدی” رئیس بنیاد شهید استان کرمان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به آزادگان سرافراز بیان کرد: این مراسم برای تجلیل از ۳۴نفر از آزادگان سرافراز استان برگزار شده است و درپایان مراسم خاطراتی از زمان اسارت خود نیز برای حاضران بیان کرد.

 

 



ارسال نظر


آخرین خبرها