کد خبر: 71255 | زمان مخابره: 18:08:47 - سه شنبه 4 مهر 1396 | بدون نظر | |

سهم بخش خصوصی در زمینه تخت‌های بیمارستانی باید افزایش یابد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر افزایش زمینه مشارکت بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان گفت: سهم بخش خصوصی در زمینه تخت‌های بیمارستانی باید به ۴۰ درصد برسد.

به گزارش نشانه نیوز، حمیدرضا رشیدی‌نژاد  آیین معارفه وی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان که با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: موفقیت سازمانی نتیجه همکاری تک تک اعضا است و از سوی دیگر ارتباطات بین‌بخشی دانشگاه با سازمان‌ها مهم است.

وی بیان داشت: حجم بالای فعالیت در دانشگاه علوم پزشکی و حساسیت‌های کاری، احتمال خطا را نیز بیشتر می‌کند و امیدواریم با افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفی و کمی و زدودن از خطاها بتوانیم کارنامه خوبی را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

رشیدی‌نژاد به ۵۰۰ عضو هیأت علمی، ۵ هزار دانشجو و ۱۰ هزار پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره داشت و افزود: در تمام حوزه‌های دانشگاه انتظار بر این داریم که با تکریم ارباب رجوع در چارچوب مقررات رفتار شده و عملکرد صادقانه باشد.

وی رعایت شفافیت و صداقت در حوزه اداری مالی، رعایت قوانین و سلامت کاری، تسهیل و تسریع در امور را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توانمندسازی کارکنان و به روز نگهداشتن معلومات و جلوگیری از رکود عملی از موارد مورد انتظار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آینده‌پژوهی و رعایت اخلاق در پژوهش، ایجاد محیطی شاد و پرانگیزه برای دانشجویان، توجه به فرهنگی دینی و ایرانی و مراقبت از ارزش‌ها را از دیگر انتظارات خود برشمرد.

وی حوزه بهداشت و درمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در استان کرمان زیرساخت‌های فیزیکی به لحاظ درمانی و بهداشتی با وجود برخورداری از ثروت بالا، ضعیف بود که طی چهار سال گذشته تلاش‌های برای رفع آنها صورت گرفت، اما هنوز هم با ایده‌آل فاصله داریم.

رشیدی‌نژاد افزود: زمینه مشارکت بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان باید فراهم شود و جلب مشارکت آنها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: سهم بخش خصوصی در زمینه تخت‌های بیمارستانی کرمان ۱۰ تا ۱۲ درصد بود که در حال حاضر به ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است، اما انتظار داریم که به ۳۰ تا ۴۰ درصد برسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: هیچ شهروند کرمانی نباید احساس ناامنی به لحاظ کمی و کیفی در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد و استان را برای درمان ترک کند، بلکه ما باید از استان‌های دیگر شاهد پذیرش بیمار باشیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها