کد خبر: 71258 | زمان مخابره: 18:11:13 - سه شنبه 4 مهر 1396 | بدون نظر | |

کرمان به‌زودی به جرگه کلان‌شهرهای دارای مصوب می‌پیوندد/لزوم برنامه‌ریزی برای مترو در کرمان

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال کرمان گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهر کرمان، به‌زودی این شهر به جرگه کلان‌شهرهای دارای مصوب خواهد پیوست و نیاز است از هم‌اکنون برای حمل و نقل گسترده این شهر چاره اندیشیده شود.

به گزارش نشانه نیوز، رضا حافظی با بیان اینکه سیستم‌های حمل و نقل سنگینی همچون مترو،  ضوابط احداثی دارند که جمعیت و زیرساخت‌های جمعیت شهری یکی از این پارامترها است، اظهار داشت: کرمان هنوز به میزان جمعیتی که اجرای مترو را داشته باشد، نرسیده است اما نیاز است که در مورد این‌گونه پروژه‌های حمل و نقل شهری فکر شود زیرا کرمان در مجموعه ۱۵ کلان‌شهر کشور قرار می‌گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال کرمان اضافه کرد: از مجموع ۱۵ کلان‌شهر کشور، هشت کلانشهر رسمی و دارای مصوبه داریم و مابقی غیر رسمی هستند یعنی مصوبه ندارند اما دارای پارامترهای کلان‌شهری هستند.

وی عنوان کرد: جمعیت کلان‌شهرها باید بالای یک میلیون نفر باشند که کرمان هنوز به این حد نرسیده است اما با توجه به ظرفیت‌های شهر، به‌زودی به این درجه خواهد رسید و در آن زمان ایجاد ظرفیت مترو و حمل و نقل‌های این چنینی دیر خواهد بود و از هم‌اکنون باید این برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها